Reipasta huomenta! Ja Sinä, jonka huomen ei ole reipas, älä ahistu. Ei aina voi olla reipas, mutta minä halusin tämän reippaan huomenentoivotuksen välityksellä lähettää vähän reippautta sinullekin.

Teepäs tänä aamuna pieni harjoitus. Se alkaa siitä, että korjaat asentosi ryhdikkääksi. Taivuta lapaluita vähän taakse, nosta nokka ylemmäs ja oikaise runkosi. Sitten vaikein liike: nosta suupieliä vähän ylöspäin. Hyy-vä, juuri noin. Sitten kiedo kädet itsesi ympärille, anna itsellesi oikein kunnon halirutistus ja sano: "Minä tykkään sinusta!" Jos olet oikein rohkea, voit sanoa "Minä rakastan sinua". Halaa itseäsi niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Saatat tuntea, miten rakkaus alkaa virrata Sinussa. Minulle ainakin kävi niin ja tuli hyvä olo ja mieli.

Meidän on usein helpompi tunnustaa toisille ihmisille, että välitämme heistä, mutta harvoin itselle tulee tunnustettua, kuinka tärkeä sitä onkaan. Kuitenkin meidän täytyy ensin rakastaa itseämme ennen kuin voimme aidosti rakastaa toisia. Tämän pienen aamuharjoituksen tarkoituksena oli muistuttaa Sinua oman itsesi tärkeydestä. Nyt kun olet taas muistanut, että olet rakastettava ihminen, voit tehdä jotain karmean uhkarohkeaa ja tunnustaa välittämisesi jollekulle toiselle. Minun kohteeni oli beagle, joka tosin mulkoili minua kun lässytin, että "voikuinkaminärakastansinuaniinkovasti, sinäettiedäkäänmitenpaljonminäsinuarakastanjnjne". Ennen kuin pääsin lauseen loppuun, beagle oli luikerrellut halausotteesta pois valkoinen hännänpää vilahtaen. Ehkäpä välittäminen kannattaa tunnustaa jollekulle ihmiselle lemmikin sijaan... Mitä jos minä töissä tekisin niin, että halaisin työkavereitani ja sanoisin "Olet minulle tärkeä". Mielessäni jo näin, miten eri henkilöt halaukseeni suhtautuisivat...  Monet naispuoliset ottaisivat halauksen varmasti lämmöllä vastaan ja kun kertoisin, että pidän halauskampanjaa, he varmaan hymyilisivät ja jutustelisimme asiasta yhden välitunnin ajan. En yhtään epäile, etteivätkö myös miespuoliset työtoverini ottaisi lämmintä halausta vastaan antaumuksella, mutta sitä en tiedä, miten he ymmärtäisivät halauskampanjani merkityksen. Todennäköisesti he vain ottaisivat halauksen vastaan ja kohta putkiaivoissa vilistäisi jo jotain ihan muuta ajateltavaa. Halauskampanja olisi kuitenkin kokeilemisen arvoinen jo ihan siitä syystä, että minussa elää pieni psykologi, josta on kivaa tarkkailla ihmisten reaktioita ja siitä syystä, että mielestäni yksi elämän tarkoitus on tehdä sellaisia asioita, jotka tuottavat itsellemme ja toisille hyvää mieltä.