Herra/Rouva Suuri Johtaja                                        

Elämätehdas/Valitusosasto

Kosminen postiosoite                     

Universum


REKLAMAATIO TUOTTEESTA "OMA ELÄMÄ"

 

Kohteliaimmin ilmoitan, että minulle kolmekymmentäkaksi vuotta sitten toimitettu tuote on erittäin pahasti virheellinen. Olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja hänen kehotuksestaan Teille reklamoin.

Tilasin tuotteen nimikkeellä Helppo elämä, mutta minulle toimitettu tuote on ilmeisesti sarjaa Hankala ja vaikea elämä. Oletin, että tuotteeseen kuuluu onnellisuutta ja menestystä,  mutta sen sijaan minulle lähetettiinkin epäonnea ja rutkasti vastoinkäymisiä.

Tuotteellanne ei ollut kuluttajasuojalain mukaista vaihto- ja palautusoikeutta eikä myöskään takuuaikaa. Näinkin arvokkaalla tuotteella olisi luullut olevan edes jonkinlaisen takuun, koska kissanruoistakin saa rahat takaisin, mikäli ei ole tyytyväinen.

Kuluttajasuojalain mukaan tuotteeseen täytyy kuulua suomenkieliset käyttöohjeet. Toimittamaanne tuotteeseen ei kuulunut minkään maan kielisiä käyttöohjeita ja tuotetta on siksi erittäin vaikea käyttää. Tuote on hyvin monimutkainen kokonaisuus, jonka käyttö vaatii erityistä taitoa ja huolellisuutta. Yleensä tuotetta oppii käyttämään vasta sen jälkeen, kun on havainnut siinä jonkun virheen ja sitten onkin jo liian myöhäistä.  Olisiko kohtuutonta pyytää, että lähettäisitte minulle käyttöohjekirjan "Elämän manuaali"?

Teidän olisi syytä ottaa markkinoinnissanne huomioon, että syyllistytte kuluttajan harhaanjohtamiseen. Mainostatte tuotettanne erittäin laadukkaaksi ja kestäväksi. Olen pettynyt tuotteen laatuun ja ymmärtäisin, että tuote on huonolaatuinen, mikäli se olisi valmistettu Kiinassa, Intiassa tai Kambodzassa tai jossain muussa halpatuontimaassa. Tuotteen mukana tulleiden papereiden mukaan tuote on kotimainen ja olisinkin odottanut suomalaiselta tuotteelta huomattavasti parempaa laatua. Ymmärrän kyllä, että luksusmallin saavat vain harvat, mutta minulle toimitettu tuote on  täyttä sekundaa. Onkohan mahdollista, että minulle on alunperin toimitettu ihan väärä tuote? Jospa minun tilaamani tuote onkin vaihtunut lajitteluosastollanne jonkun toisen henkilön tuotteeseen?

Olen tähän asti ollut tyytyväinen tuotteen kestävyyteen, sillä tuote on kestänyt mitä erilaisimpia kolhuja ja iskuja ja välillä se on pudonnut kovaa ja korkealta säilyen silti toimintakelpoisena. Viime aikoina sen toimintakyky on heikentynyt huomattavasti ja tuotteen käyttäminen on tällä hetkellä äärimmäisen hankalaa, ellei jopa mahdotonta. Se kyllä toimii juuri ja juuri,  mutta pelkään pahoin, että tuote menee niin pahasti epäkuntoon, ettei sitä enää voi käyttää.

En ole myöskään täysin tyytyväinen tuotteen toimivuuteen. Siinä on paljon viallisia osia, jotka täytyisi pystyä vaihtamaan. Tarvittaessa voin toimittaa listan viallisista osista. Olen aivan varma, että tuote on ohjelmoitu väärin. Se ilmoittaakin säännöllisesti virhekoodeja: "Out of control"  ja "Out of order". Mikään komento ei saa tuotetta toimimaan kuten ennen eikä tehdasasetuksiakaan voi palauttaa. Minulla olisi paljon parannusehdotuksia tuotteen toimivuuden lisäämiseksi.

Olisi kohtuullista, jos voisin saada jonkinlaista hyvitystä, sillä virheellinen tuote on aiheuttanut minulle paljon niin henkistä kuin fyysistäkin kärsimystä. Loton päävoitto riittäisi kattamaan tähänastiset kärsimykset. Jos sitä ei ole heti mahdollista järjestää, niin pienempikin summa riittää alkuun. Kaupanpäälliseksi voisin ottaa Chanelin Classic Flap Bag 2.55 Mediumin, mustana. Myös Chanelin helmet ja jakkupuku auttaisivat sietämään viallista tuotettanne huomattavasti paremmin.

Kun seuraavalla kerralla toimitatte minulle tuotteen, niin toivon todella, että siinä ei ilmene yhtä vakavia vikoja kuin tässä tuotteessa.

Ystävällisin terveisin,

Uskollinen asiakkaanne

Minttu-Maaria Vuorio