Cosmopolitan-lehdessä oli juttu, johon oli kerätty sellaisia miesten hellyttäviä  ominaisuuksia, joita me naiset ihailemme ja joista me pidämme. Esimerkkinä miesten kätevyys teknisissä asioissa, vähään tyytyminen ja toimintavalmius. Eräänä iltana kun olimme käymässä nukkumaan eikä kumpaakaan nukuttanut, niin minä ehdotin jotain, mikä piristäisi minua suuresti ja auttaisi saamaan unen päästä kiinni. Kun pariskunta on saman peiton alla lähekkäin, niin sehän on oivallinen hetki keskustelulle! Keskustelunaiheita meidän suhteessamme ei ole puuttunut ikinä, sillä minä olen aina niitä keksinyt tai jopa järjestänyt. Nyt otin puheeksi tuon Cosmon jutun ja aloin kysellä mieheltäni, mitkä ominaisuudet naisissa ovat sellaisia, joita miehet pitävät vähän kummallisina, mutta silti niin naisellisina ja ihanina.

Mies ei ihan heti keksinyt mitään ja virkkoi, että on hieman vaikeaa keksiä mitään... positiivista. Olin samaa mieltä, sillä minullakin on joskus hyvin epäpositiivinen käsitys naisista, kiitos kaikkien katkerien ja valittavien akkojen.  Aloimme molemmat miettiä oikein tyttömäisiä juttuja ja keksin ensimmäisen asian: naiset ovat pehmeitä. Mies oli samaa mieltä ja lisäsi, että naisia on mukavaa halata. Tämän olen miehestäni tiennytkin... Vaikka hän kuinka nolostelee ja punastelee, kun häntä halataan, niin hän kyllä siitä tykkää. Että halatkaa vaan miestäni oikein antaumuksella! Mies jatkoi, että naiset tuoksuvat hyvälle. Tätä minä en ollut ajatellut, sillä olen pitänyt sitä lähes itsestäänselvyytenä. Totta on, että harvoin tapaa pahanhajuisia naisia. Mies listasi myös naiselliseksi piirteeksi sen, että naiset ovat järjestelmällisiä. Olin samaa mieltä, vaikka tiedän, että ihan kaikki naiset eivät kovin järjestelmällisiä olekaan. Mutta silti hekin saavat esimerkiksi perheen arjen pyörityksen sujumaan ihan toisella tavalla kuin miehet saisivat. Mieheni jatkoi listaamista ja keksi sen, että naiset pitävät sisustamisesta ja että kaikilla naisilla on ihan omanlaisensa koti. Poikamiesten kämpät eivät eroa toisistaan niin paljon kuin sinkkunaisten asunnot. Poikamiehillä on DVD-soitin,  kotiteatteri, kahvinkeitin ja äidiltä saatu räsymatto, kun taas sinkkunaisilla on jokaisella omanvärisensä tabletit keittiön pöydällä, sisutustauluja ja persoonaan sopiva päiväpeitto sekä sohvatyynyt . Tämä sisustuspiirre oli mieheni mielestä erityisen jännä. Naiset palelevat lähes aina, oli huomio, jota vastaan yritin väittää. Yritin selittää, että eivät kaikki naiset palele ja luettelin liudan ystäviäni ja totesin, että kyllä, meillä on usein kylmä.

Miesten ja naisten väliset erot ovat joskus ärsyttäviä, mutta myös äärimmäisen kiehtovia. Usein kiinnitämme huomion vain ärsyttäviin piirteisiin toisessa sukupuolessa, mutta keskustelumme myötä tajusin, että naiselliset piirteet ovatkin miesten mielestä ihastuttavia. Kun me naiset tarvitsemme miehen tappamaan hämähäkin tai huussikummiksi taskulamppua pitämään, niin miehet juuri pitävät siitä!